Известие

Collapse
No announcement yet.

Помогнете за съвет за термостат-Алфа Ромео 1.9 JTD 115кс.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Помогнете за съвет за термостат-Алфа Ромео 1.9 JTD 115кс.

    От всичко прочетено във форума,освен заяждане и доказване кой знае повече ми омръзна.Въпроса ми е следния:
    От известно време,безкрайно трудно достига нормалната температура,по уреда разбира се,не мисля че е нормално като пътувам,да достигне отметката на 90гр. след 20-30км.А като тръгна да спускам на 5-та почти без газ,температурата пада до начално положение-50гр.,дори и парното става хладно.От изчетеното до тук,едни казват сменяй,други не.Покарах колата 10мин. из града да свърша малко работа,не мръдна стрелката,макар че е студено сега,маркуча към радиатора е студен,което по обяснения,термостата е затворен.Та въпроса ми е,нормално ли е да вдига градусите толкова трудно и да не ги поддържа и постоянно да е от начално положение до малко след първата отметка преди 90гр.,после да падат пак и така...Благодаря предварително.
    Last edited by seagal; d.m.y г., 12:55.

  • #2
    Под 0та дори и при изряден термостат, се охлажда.
    Обърни внимаение на околната темп.
    Над 0та заковава по средата и не мърда.
    ex - 147 16v multijet

    Comment


    • #3
      Ами досега не стига до средата и да го закове,малко над първата отметка стои....
      Но поне за мен не е нормално дори и да охлажда на спускане на скорост,да се връща отново на 50.Все пак сега околната температура е 5-6 градуса,не е още под нулата...

      Comment


      • #4
        Стило-то ми е със същия мотор. Ако вън е 0 градуса, достига 90 след около 4-5км градско каране. Алфата ми достига 90 градуса след 6-7км. Като спускаш при дизела е нормално да пада но при теб мисля, че термостата ти е за смяна. А маркуча най-вероятно е студен защото върти само големия кръг и за 10 мин с насрещен вятър няма как да загрее...
        Alfa 159 2,4 JTDm Q4
        ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
        ex Alfa 156 1,9 JTD
        ex Alfa 75 1,8

        Comment


        • #5
          Колега, имах същата кола със същия мотор. Нали помниш зимата на 2011 г. беше кучи студ рано сутрин в 7:30 часа, за около 5-6 км колата загряваше до малко под 90 градуса и падаше до средната чертичка между 90 и 50 градуса и то ако съм на светофар с пуснато парно на макс топло. Но понякога може и стрелката да те лъже, което е от датчика за температура които е на самия термостат.
          Ако стрелката ти се мести прекалено бързо е възможно да имаш въздушен джоб някъде в системата, ако не си стигнал до темите с обезвъздушаване - става като пуснеш парното на макс топло на 4 и покараш малко.
          А термостата се познава по това дали ако запалиш колата сутрин и стрелката започне да се вдига, дали тогава маркуча е топъл.
          Ако все пак се окаже че си за термостат, пиши едно лично ако искаш 2-ра ръка.

          Comment


          • #6
            Като каращ дизел, мога да ти кажа, че моята загрява за около 15 мин. до 90 и после не помръдва, преди да го сменя, когато слизах от Боровец при температура на въздуха около 8-10 градуса стрелката падаше главоломно, като твоята, сега след смяната не го прави, или поне не съм видял. Стрелката ми няма никакви колебания от 90 гр,
            Термостата не затваря херметично, винаги минава малко топло през него дори когато е затворен
            Last edited by lordliness; d.m.y г., 13:33.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #7
              Аз термостат съм купил-Vernet,просто преди да го сменя се зачетох по форумите,но само празни приказки,исках да разбера дали е нормално и наистина е за смяна,или просто може датчика да показва нереални стойности.Иначе тръгвайки за Пловдив,чак на магистралата ще се приближи до 90гр.,просто ми направи впечатление че повече време стои до първата отметка и бързо пада в начално положение.

              Comment


              • #8
                Според мен е смяна.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #9
                  И аз от вчера съм с нов термостат Вернет..Преди стария отлепяше най-много малко над 50...снощи като си я взех за 3-4км стигна малко под 90. Доволен съм сега !

                  Comment


                  • #10
                    Ще го сменя все пак,защото съм го взел вече,ще кажа дали има разлика.Макар опитите да го сваля и сменя се оказа невъзможно,поради това че към долната гайка има свързан още един възел,който не мога да отстраня в гаража.Дано има ефект че не искам да се държи така температурата.Интересното е че е оставих да работи 15мин в гаража,а тръбата към радиатора си остана студена,с пръста усетих че клапана е затворен но ще видим какво ще стане,благодаря на всички....

                    Comment


                    • #11
                      Палиш, караш 10 мин, слизаш, пипаш маркуча след термостата към радиатора, ако е затоплен - сменяш.

                      Ако е с оригиналния термостат колата, то темата е излишна - директно сменяй.
                      На 50 италиянки, 1 да има с читав термостат
                      ex - 147 16v multijet

                      Comment


                      • #12
                        Аз да ползвам темата и да попитам, термостат BEHR за 1.9 JTD нормално ли е да струва 100лв. с малко отстъпка?
                        И има ли смисъл да търся друг?
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Термостата го смених още като е купих на 8-ми март 2011год. с BHER,сега след 90 000км за първи път ми прави такива неща с температурата...

                          Comment


                          • #14
                            Ако става въпрос за 156-а, е нормално стрелката да мърда!
                            На 147 и повечето по-нови коли стрелката осреднява и си седи на 90г. без значение дали е малко по-малко или малко повече (имам предвид +- 6-7гр. например) за да не се притеснява шофьора както е в случая!

                            Ако стрелката седи м/у 90 и чертата преди това (над нея) значи термостата е добре!
                            Ако пада под тази черта при нормално каране, значи е за смяна....
                            sigpic
                            Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                            156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                            147 JTDm 140-Малката манекенка
                            GT- JTDm 150

                            Comment


                            • #15
                              Ами под чертата пада,само като спускам на скорост и се връща на 50гр.

                              Comment

                              Working...
                              X